Reisverslag Amerika 2007: Moab (Dag 16)

Voorbereiding
Route Verslag Foto's Links Contact

Dag 16 - Moab

DatumZaterdag 8 September 2007
PlaatsMoab
HotelBest Western Greenwell
Weer36°C, Zonnig
Afstand0 kmKlik HIER om de foto's te bekijken

Vandaag een beetje uitgeslapen tot kwart voor zeven. Het langste van onze vakantie. ’s Morgens ook rustig een douchke gepakt. En daarna zijn we iets gaan eten in de Pancake Haus. Veerle had 3 pannenkoeken besteld en ik 2 pannenkoeken en een roereitje. Veerle vond het heel lekker. Ik vond de eieren miserabel. Ze hadden die op de pannenkoeken gegooid (???) en er zat gewoon geen smaak in de eieren. Gelukkig dat het nog een gelige kleur had, want anders had het evengoed iets anders kunnen zijn. Dat was ook de laatste keer dat ik daar geweest ben.

Arches: Fiery Furnace

Daarna zijn we ons nog snel gaan voorbereiden in de kamer en tegen 9 uur zijn we doorgereden naar Arches, voor onze wandeling, de Fiery Furnace Walk met een ranger. We kwamen daar al een half uur op voorhand aan op de afgesproken plek, maar we waren niet de eerste. Het begon al serieus warm te worden. Een half uur later vertrokken we. Ondertussen was er 26 man. De wandeling was heel leuk. Veel gezien. Het af en toe wat moeilijker wandelen viel ook goed mee. Met momenten was het wel spannend, maar uiteindelijk is het allemaal goed gelukt. We hebben onderweg ook mooie arches gezien. De ranger vertelde af en toe dingen over de gesteentes en planten die we tijdens de wandeling passeerden. De Fiery Furnace zelf is een echte doolhof, zonder ranger is het heel gemakkelijk om er verloren te lopen. Je mag trouwens niet in het gebied komen zonder toelating.

Dead Horse Point SP

Daarna zijn we verder gereden naar Dead Horse Point State Park. We hebben daar nog eerst hotdogs gemaakt. We hebben toen op de verpakking van die worstjes gelezen dat je die 5 minuten moet koken voor gebruik. Oeps. We hebben er al redelijk wat van gegeten, maar we zijn nog steeds niet dood. Dan zijn we het punt zelf gaan bezoeken en het uitzicht was fenomenaal. Ik heb er veel foto’s genomen. We hebben er trouwens ook nog een grote spin ontdekt. Hopelijk is die foto ook gelukt.

Daarna zijn we teruggereden naar Moab om wat inkopen te gaan doen. We zijn in Starbucks ook nog een milkshake gaan halen (we wilden eigenlijk een frapuccino, maar die waren op). Dan hebben we ons nog een beetje verfrist in onze motelkamer en dan zijn we terug verder gereden.

Onderweg zijn we ook te weten gekomen dat hier ook slangen zitten in de omgeving, of nu misschien zaten. Want spijtig genoeg heb ik er één doodgereden op de baan. Het was eentje van ongeveer een halve meter lang, en zwart. Verder heb ik geen idee wat voor soort het was, het is allemaal redelijk snel gepasseerd

Arches: Delicate Arch

Terug naar Arches National Park, naar de Wolf Range. Daar is het beginpunt van de trail naar Delicate Arch. We zijn om 6 uur vertrokken, want je hebt het mooiste uitzicht op de arch bij zonsondergang (die vandaag om 19u42 zou zijn). De wandeling op zich was best vermoeiend, maar wel nog goed te doen als je een paar keer stopt om wat uit te blazen. De hitte (een 33°C) helpt natuurlijk ook niet en tijdens de wandeling was er nergens schaduw en je liep constant op rotsen. Maar we hadden veel water bij en dat hielp goed. Eenmaal aangekomen bij Delicate Arch, hadden we een mooi uitzicht. We hebben ons daar op een rots gezet om de zonsondergang te zien. We waren wel niet de enigen die daar zaten, er waren nog een twintigtal andere mensen. Na de zonsondergang hebben we ons wel moeten haasten om op tijd terug aan de wagen te zijn voordat het compleet donker was. Want dat was nog wel een eindje wandelen (45-60 min ongeveer). Maar vlak voordat het pikdonker was, zijn we bij de auto aangekomen. We hadden ook voor in geval van nood nog een sterke zaklamp. Dus we waren wel voorzien. Ik denk wel dat er een aantal mensen in de problemen zijn geraakt, want er was nog veel volk na ons, en we kwamen er zelfs nog tegen onderweg die nog naar boven gingen.

Dan zijn we snel terug naar het centrum van Moab gereden. We zijn iets gaan eten in Pasta Jay's. Het was daar heel lekker, één van de betere plaatsen waar we deze vakantie hebben gegeten.