Reisverslag Amerika 2007: Moab (Dag 17)

Voorbereiding
Route Verslag Foto's Links Contact

Dag 17 - Moab

DatumZondag 9 September 2007
PlaatsMoab
HotelBest Western Greenwell
Weer35°C, Zonnig
Afstand0 kmKlik HIER om de foto's te bekijken

Vandaag opgestaan om 6u45. Rustig opgestaan en ontbijt in de motelkamer gegeten van dingen die we gisteren in de supermarkt hadden gekocht. Voor mij smaakte het in ieder geval al een stuk beter. Rond half negen zijn we vertrokken naar Canyonlands National Park, maar dit keer naar het Needles district. Daar waren we nog niet geweest.

Canyonlands: Needles District: Chesler Park Trail

Rond 10 uur waren we daar aangekomen, en zijn we nog even naar het visitor center gegaan voor de laatste weerberichten enzo, en gevraagd wat de staat was van de dirt road naar Elephant Hill, maar die was in prima conditie. Dus dan zijn we naar daar gereden, en hebben we de wandeling naar Chesler Park gedaan, dat is een wandeling van ongeveer 10 km. Het oorspronkelijke plan was om door te wandelen en de Joint Trail te doen. Maar het was vandaag veel te warm (35c in de schaduw) en het leek ons onverantwoord om dat te doen, zeker omdat dit toch woestijngebied is, en dat je er niet in de schaduw kan wandelen. De wandeling was zeker de moeite, wel iets zwaarder dan dat ik verwacht had. Ik had me iets min of meer vlak voorgesteld, en er zat toch wel wat klimmen in. Maar de uitzichten waren formidabel. Ik wist niet waar eerst een foto van nemen. Toch één van de betere wandelingen die we gedaan hebben deze vakantie. We hadden wel geluk dat op het begin van de wandeling de zon af en toe achter de wolken zat. We hadden elk 2 liter water mee voor de wandeling, en toen we terugwaren, hadden we in het totaal nog een halve liter over. We hadden er in totaal iets meer dan 3 uur voor nodig, en naar ons gevoel hadden we toch redelijk doorgestapt. Veel mensen zijn we onderweg ook niet tegengekomen (heel dat Needles district wordt trouwens nauwelijks bezocht).

Wanneer we terug waren, hebben we in de buurt van de auto nog een picknicktafel gevonden, en dan hebben we daar geluncht. We waren allebei wel redelijk moe, en we besloten om vandaag niet meer te veel te stappen. Dus in de rest van het Needles district hebben we nog alle view points gedaan, wat er niet zo veel zijn. Daarna zijn we teruggereden, en hebben op de terugweg nog Newspaper Rock gedaan. Waar nog een aantal rotstekeningen opstonden van indianen van 2000 jaar oud. Het is maar 1 wand, maar het waren al wel de beste die ik deze reis gezien heb.

Canyonlands: Needles District: Wooden Shoe Arch

Daarna zijn we nog de La Sal Mountain Loop Drive gaan doen. Maar na die voor 1/3 gedaan te hebben, werden we tegengehouden door een brug die ze aan het herstellen waren, en waar we dus niet over konden. Het stond al wel van ver aangekondigd, maar in heel de staat Utah staan borden van werken die er niet zijn, dus we hadden gegokt dat deze er ook wel niet zouden zijn. Verkeerd gegokt dus. We konden nog wel de andere kant gaan doen, door rond te rijden, maar dan zouden we bijna 2 uur extra moeten rijden, en daar hadden we niet veel zin in. Spijtig dat we het mooiste gemist hebben, maar dat zal dan voor een volgende keer moeten zijn.

Eenmaal terug in het hotel, zijn we in het zwembad gesprongen om terug te verfrissen. Het was in ieder geval zalig. Daarna nog lekker in het bubbelbad gezeten.

's Avonds zijn we gaan eten in hetzelfde restaurant als gisteren. We hebben nu allebei weer iets anders genomen, maar het is er heel lekker, en ook gezellig. Het is ook één van de weinige plekken die we zijn tegengekomen waar je kan buiten zitten om te eten. Wat toch aangenaam is met deze temperaturen.