Reisverslag Amerika 2007: Durango (Dag 19)

Voorbereiding
Route Verslag Foto's Links Contact

Dag 19 - Durango

DatumDinsdag 11 September 2007
PlaatsDurango
HotelQuality Inn and Suites
Weer24°C, Bewolkt - Regenachtig
Afstand0 kmKlik HIER om de foto's te bekijken

Deze ochtend nog eens heerlijk vroeg opgestaan om 6 uur. Dit keer hadden we wel ontbijt in het hotel en het was zelfs redelijk uitgebreid. Dus daar hebben we van geprofiteerd. En om half acht waren we al onderweg naar het kantoortje van Outlaw Jeep Tours.

Jeeprit

Daar aangekomen, vonden we alleen maar betaalparkingen, dus we wisten niet goed waar we moesten parkeren. We waren dat al helemaal niet meer gewend. Maar het bleek toch dat ze nergens een parking hadden waar we gratis konden parkeren. Dus we hebben ons dan toch maar op een betaalparking gezet. En dan om 8 uur waren we weg. Een jeeptour naar verlaten mijnschachten en ghost towns. Het klonk veelbelovend. Een uurtje later waren we in Silverton aangekomen, waar we overstapten op de echte (open) jeeps. Diegene waar wij inzaten was vermoedelijk nog oorlogsbuit van de tweede wereldoorlog. Maar hij reed in ieder geval nog een beetje. Dus we reden naar een mijn een eind boven de boomgrens over dirt roads in redelijk slechte staat. En onderweg hebben we een paar keer uitleg gekregen over de mijnbouw hier in de buurt en de geschiedenis enz. Maar we vonden het allemaal een beetje saai eigenlijk. Waarschijnlijk zijn we gewoon te verwend geweest de laatste weken. We waren al in mooiere en hogere bergen geweest en de jeeptour van Moab was een heel stuk beter. Ook de gids was daar een heel stuk beter. Hier zaten we ook redelijk krap in die jeep, dus heel aangenaam was het allemaal niet. Om er toch iets positiefs over te zeggen: ze hadden lekkere muffins bij, spijtig dat ze de beloofde drank niet bij hadden.

En dan werden we gedropt in het stadje Silverton. Wat eigenlijk een regelrechte tourist trap is. Dus we hebben daar de goedkoopste hamburgerplaats gezocht die we vonden, snel iets gegeten en een paar foto’s getrokken. Het was wel leuk dat ze een aantal straten niet geasfalteerd hadden, en dat samen met de oudere bouwstijl maakte dat het toch een oudere sfeer uitstraalde. Maar veel had het toch allemaal niet.

Silverton Trein

Dus wanneer de stoomtrein richting Durango aankwam, sprongen we daar zo snel mogelijk in. We hadden geluk dat we tickets hadden aan de juiste kant, dus waar het meeste te zien was. Het stuk dat je in de canyon rijdt is heel mooi, maar het stuk er voor en erna duurt allemaal wel heel lang. Die treinrit duurde ongeveer 3,5 uur. We hebben wel wat kunnen babbelen met onze buren, dus uiteindelijk viel het allemaal wel mee. Ook op de grotere hoogte was het redelijk frisjes, dus we hadden al snel zoveel mogelijk kleding aangetrokken.

Uiteindelijk was deze dag dus ongeveer de minste van onze hele vakantie, maar het kan niet elke dag feest zijn natuurlijk. En we hebben ons zeker niet verveeld, maar deze dag zou ik met plezier hebben ingeruild voor een extra dag in Moab of Yellowstone of een dag relaxen in de buurt van het hotel.

Daarna zijn we nog snel kip gaan eten in Denny’s waar we weer in gesprek geraakten met Amerikanen, dus dat “snel” duurde wel een paar uur.