Reisverslag Amerika 2007: Denver (Dag 21)

Voorbereiding
Route Verslag Foto's Links Contact

Dag 21 - Denver

DatumDonderdag 13 September 2007
PlaatsDenver
HotelComfort Inn Denver International
Weer28°C, Zonnig
Afstand391 kmKlik HIER om de foto's te bekijken

Opgestaan om half zeven. Rustig gaan ontbijten in het motel. Het was hier wel redelijk karig, we hebben enkel een paar boterhammen met wat confituur gegeten. En daarna doorgereden naar Walmart om nog een paar boodschappen te doen, waar we gisterenavond geen zin meer in hadden. We waren ook nog op zoek naar een Ipod Touch, maar ze werden hier blijkbaar nog niet verkocht.

Garden of the Gods

Dan zijn we verder gereden richting Colorado Springs, het was een saaie maar mooie rit, we hadden allebei veel moeite om wakker te blijven al hadden we 8 uur geslapen. Onderweg kwamen we Pikes Peak tegen en oorspronkelijk stond die ook op de planning, maar we hadden geen zin om dat te bezoeken, we hadden het gevoel dat we al op veel bergtoppen hadden gestaan tijdens de vakantie. Dan zijn we verder gereden naar Garden of the Gods, dat vlak tegen Colorado Springs ligt. Hier hebben we eerst gekeken naar Balanced Rock, waar het echt leek alsof die elk moment kon omvallen. En dan zijn we verder gereden naar het visitor center om te vragen welke wandelingen je hier allemaal kon doen. We hebben het daar aan iemand gevraagd en zij stelde een combinatie van 3 wandelingen voor en op die manier zou je het mooiste van het park kunnen zien. En het zou allemaal vlak zijn en redelijk veel in de schaduw. Dus dat zag er perfect uit. Verder gereden naar het beginpunt en dan zijn we er aan begonnen. Maar het was helemaal niet vlak, het was wel niet zo erg als gisteren, maar het was toch constant naar beneden en naar boven. En veel schaduw was er ook niet, af en toe een boom die een beetje van het pad in een schaduw zette, maar die nog veel te klein was om zelf in de schaduw te zitten. Maar het uitzicht was wel heel mooi, en we hebben veel foto’s genomen. Al bij al was het een plezante maar lastige wandeling.

Dan zijn we voor een laatste keer van de reis gaan picknicken in het park. We hadden een mooi plekje in de schaduw gevonden. Helaas hadden wespen die plek ook gevonden, dus echt heel rustig eten was het zeker niet. Maar het heeft toch gesmaakt.

Dan zijn we verder gereden naar Denver, waar we nog serieus verkeerd gereden zijn (verkeerd adres in de GPS ingegeven). En TomTom was ook lastig aan het doen vandaag, autosnelweg af, terug er op, dan moesten we links gaan rijden, dan weer rechts… echt relaxed rijden was het zeker niet. Om half zes zijn we aangekomen in het hotel. Daarna zijn we naar Best Buy gereden om terug te zoeken naar die Ipod, maar hier hadden ze hem ook nog niet. Daarna zijn we in Del Taco gaan eten.