Reisverslag Amerika 2007 : Cody (Dag 8)

Voorbereiding
Route Verslag Foto's Links Contact

Dag 8 - Cody

DatumVrijdag 31 Augustus 2007
PlaatsCody
HotelBest Western Sunset Motor Inn
Weer27°C, Bewolkt
Afstand240 kmKlik HIER om de foto's te bekijken

We zijn deze morgen opgestaan om half zeven. Het ging vandaag gelukkig weer iets vlotter. We hebben weer in de kamer ontbeten, terug boterhammen.

Old Trail Town

Rond negen uur zijn we doorgereden. Eerst hebben we nog een stukje autosnelweg gereden, en daarna terug over de gewone wegen. We zijn eerst richting Medicine Wheel gereden, maar eenmaal daar aangekomen bleek dat je ongeveer 5 km moest wandelen om het te zien, en dat hadden we er eerlijk gezegd niet voor over, want van de foto’s die ik er al van gezien heb, is het niet meer dan een paar stenen die in de grond zitten in de vorm van een cirkel of zo. Dus dan maar snel doorgereden richting Cody. Onderweg kwamen we nog langs hele mooie natuur en moesten we nog een serieuze afdaling doen en daar hadden we een grandioos uitzicht. We waren al rond de middag in Cody en dan zijn we daar eerst Old Trail Town gaan bezoeken. Dat zijn een aantal huizen van de 19de eeuw uit de buurt, eventueel met een geschiedenis erachter, die ze afgebroken hebben en hier terug opgebouwd, om het op die manier beter te kunnen bewaren. Alhoewel, als je naar de huidige staat van de huizen kijkt en het feit dat je door veel planken al bijna kan doorzien, denk ik dat er binnen 50 jaar enkel nog nagels op de grond gaan liggen. Maar op zich was het wel de moeite en ze hebben elk huisje mooi proberen in te richten. Sommige gewoon als woonhuis met spullen uit die tijd en een ander was een soort minimuseum.

Daarna zijn we al gaan inchecken in het hotel, zodat we al vroeg op de kamer konden, dat deed ook wel eens deugd, en we hebben een tijdje gewoon op de kamer gezeten. Daarna zijn we verder getrokken om het Buffalo Bill Historical Center te gaan bezoeken. Dat zijn 5 musea onder 1 dak, met 1 prijskaartje.

Eerst hebben we het Cody Firearms Museum bezocht. Er hangen daar letterlijk duizenden verschillende wapens. Elk met een paar zinnetjes uitleg er bij. Op het begin heb ik er nog redelijk veel van aan het lezen geweest, maar bij elke nieuwe zaal waar ik in kwam, werd ik selectiever. Dus op de duur was ik enkel nog aan het zoeken naar de meest spectaculaire wapens.

Daarna hebben we het Plains Indian Museum bezocht, waar heel wat kunst van Indianen stond, maar ook hun gebruiken werden er goed uitgelegd. Bij dit museum had ik eigenlijk graag wat meer diepgang gehad, want alles werd maar uitgelegd met 1 of 2 zinnetjes tekst. Maar op zich was het zeker de moeite waard om het te bezoeken.

Als laatste hebben we het Buffalo Bill Museum bezocht, en dat vonden we het minst van allemaal, daar werd over zijn leven verteld. En over zijn shows.

Dan zijn we naar een cowboy shooting gegaan, die om 6 uur zou beginnen aan het Irma hotel. We hadden geluk dat we daar nog net de laatste goede plaatsjes te pakken konden krijgen, anders hadden we moeten rechtstaan. Maar de show op zich stelde niet veel voor, allemaal heel middelmatig tot slecht geacteerd en met een slecht gevoel voor humor. Gelukkig dat we daar niet voor moesten betalen.

Cody Night Rodeo

Dan zijn we nog snel een broodje gaan eten in Subway, en dan snel op weg naar de Cody Night Rodeo, waar we eigenlijk net iets te laat toekwamen. Ze waren net begonnen met het zingen van het volkslied. Maar tot mijn verbazing waren er toch minder mensen aan het meezingen dan dat ik eigenlijk verwacht had. Of misschien waren het allemaal Europeanen…

De rodeo op zich was heel entertainend en was zeker de moeite waard. We kunnen het wel niet vergelijken met andere rodeo’s, want dit was de eerste die we gezien hebben. Maar we konden er in ieder geval wel van genieten. Alleen spijtig dat de humor gericht was op 6-jarigen die eigenlijk nauwelijks aanwezig waren. Daar begon het ook te laat voor.