Reisverslag Amerika 2008 : Seattle (Dag 1)

Voorbereiding
Route Verslag Foto's Links Contact

Dag 1 - Seattle

DatumVrijdag 16 mei 2008
PlaatsSeattle
HotelBest Western Executive Inn
Weer28°C, Zonnig
Afstand0 kmKlik HIER om de foto's te bekijken

TGV

Deze ochtend zijn we om 3 uur opgestaan, dan moesten we de laatste dingen nog inpakken, en klaarzetten. En om half vijf stond onze taxichauffeur er zoals afgesproken. We hadden nu wel meer geluk dan bij onze vorige reis. Het was nu een jongere kerel, en die heeft dus ook goed doorgereden. Dus we waren veel te vroeg in het station aanwezig en alle loketten waren nog dicht. Maar we konden wel tickets krijgen bij een ticketautomaat. Een beetje later kwam onze trein eraan en we waren snel in Brussel. En daar zijn we naar de loketten van Air France gegaan, waar we tickets kregen voor de tgv (Brussel - Parijs) en dan voor de vliegreis (Parijs - Seattle). De tgv was ook netjes op tijd, en alles ging goed. Dan hadden we anderhalf uur om over te stappen van de tgv naar het vliegtuig, en daar begon het wat mis te lopen. Er stond een hele lange rij voor de bagage in te checken (wat wij dus ook nog moesten doen), en we konden daar ergens nog een stuk voorbijsteken, omdat we al ingecheckt waren, maar dan hadden ze ons achter iemand gezet waar er juist een hoop problemen waren met de bagage. Maar na iets meer dan een half uur was dat klaar. Dan snel doorgelopen naar de paspoortcontrole, gelukkig stond daar niemand, dan met de shuttle naar een andere terminal van het vliegveld en dan moesten we nog door de security check. En daar stond een gigantische rij, het ging gelukkig nog redelijk vlot voor het aantal mensen dat er stond, maar de rij was veel langer dan we eerst dachten. Toen het onze beurt was na nog een half uur wachten, ging alles in eerste instantie ook gewoon goed, we konden allebei doorgaan. Maar in de rugzak van Veerle hadden ze iets verdachts gevonden. Maar natuurlijk was er op dat moment niemand vrij om dat even te checken (aargh). Na 5 minuten hadden ze iemand. Nadat dat die persoon alles op zijn dode gemak had bekeken mochten we gewoon doorlopen. Maar ondertussen was er nog maar een kwartier over, en we hoorden juist omroepen dat het de last call was voor onze vlucht. Dus wij lopen, en gelukkig nog net op tijd gehaald. De vlucht zelf is heel snel gegaan, lekker eten (voor in een vliegtuig) en goede films. We hadden allemaal onze privé-schermpjes en er was nu ook de mogelijkheid om door een camera te kijken die aan de snuit van het vliegtuig gemonteerd was, dat was de moeite toen we over de bergen in Canada vlogen, en rond Groenland was dat ook heel mooi.

We zijn mooi op schema geland in de Verenigde Staten, en we konden snel doorlopen naar de immigratie, waar ik eigenlijk het meeste schrik van had. Maar deze keer was het heel ander volk dat er stond, de persoon die wij hadden was ook nog grapjes aan het vertellen enzo. Zo mag dat wel meer zijn ;-). Onze koffers opgepikt, en dan moesten we nog door de controle voor landbouwproducten. En ze vertrouwden ons blijkbaar niet echt, en we werden daar ook nog eens extra gecontroleerd, maar alles was netjes in orde. En toen zijn we naar Alamo gegaan voor onze huurauto op te gaan halen. Dat mens met alle moeite van de wereld ons proberen overtuigen om toch maar een upgrade te doen naar een grotere wagen, want we hadden een Equinox gehuurd, en ze vond die toch wat klein om 4 weken mee rond te rijden. Maar we hebben niet toegegeven om een upgrade te doen. En dan kregen we een Toyota Rav4 toegewezen, we mochten deze keer dus zelf niet kiezen. Dat is wel een stuk minder dan de vorige keer. Dus we hadden al wel een beetje schrik om die auto op te gaan halen, dat die misschien toch een stuk kleiner zou zijn dan dat ik verwacht zou hebben. Maar zo’n rav4 is toch nog altijd een grote auto, onze bagage kon er nog steeds heel gemakkelijk in, en hij rijdt eigenlijk ook heel goed. Dus we hebben helemaal geen spijt dat we die auto niet gewisseld hadden naar een grotere. De gps werkte ook redelijk snel, en we vonden gemakkelijk de weg naar ons hotel (en we hebben ondertussen ook al 1 ding gevonden dat we thuis vergeten zijn: de houder van de gps tegen de voorruit).

Space Needle Dan zijn we ingecheckt in het hotel, nog ff verfrist op de kamer en dan zijn we op pad gegaan om een beetje van de stad te kunnen zien. We zijn eerst met de bus naar pike place market gereden. Dat is een grote overdekte markt. Dat was daar wel best gezellig. Daarna zijn we een Clam Showder gaan eten in een visrestaurantje omdat de honger weer begon op te komen. Dan zijn we naar Pioneer Square gegaan en daar in de buurt zijn er veel gezellige straatjes waar je kan gaan eten enzo. Dan zijn we nog een winkelcentrum binnengestapt en we hebben in de Barn & Nobles nog wat boeken gekocht. En het was dan de bedoeling om met de monorail terug te gaan naar het motel. Maar die lag net in panne, morgen zou het terug in orde zijn, maar daar hebben we niet veel aan. Dus dan hebben we toch maar de bus teruggenomen. Dan zijn we de space needle van dichterbij gaan bekijken, het was heel indrukwekkend. Spijtig genoeg konden we wel niet naar boven, want er was blijkbaar net een privé-feestje aan de gang. Dus dan hebben we daar maar een beetje rondgehangen en genoten van het zonnetje, en dan zijn we toch nog relatief vroeg gaan slapen, maar we waren allebei zo doodop dat het wel moest.